Ο πόνος στο πρόσωπο και το στόμα είναι ένα πολύ συχνό παράπονο των ασθενών, το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα πολλές χαμένες ημέρες εργασίας και μεγάλη ταλαιπωρία γιʹαυτούς. Μερικά από τα πιο συχνά αίτια είναι:

• Οδονταλγία
  • Παραρρινοκολπίτιδα
  • Κεφαλαλγία
  • Διαταραχές της ΚΓΔ
  • Ωτικές λοιμώξεις

Ο οικογενειακός γιατρός ή ο οδοντίατρος μπορούν να θέσουν αυτές τις διαγνώσεις και να συστήσουν την κατάλληλη αρχική θεραπεία. Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί παραπομπή σε Ειδικό γιατρό.

Μερικές φορές η διάγνωση είναι πιο περίπλοκη. Παρουσιάζονται εδώ ορισμένες από τις πιο σπάνιες αιτίες πόνου στο πρόσωπο και το στόμα:

• Νευραλγία τριδύμου νεύρου
  • Άτυπος προσωπικός πόνος
  • Άτυπη οδονταλγία
  • Σύνδρομο καυσαλγίας στόματος
  • Νευραλγία του γλωσσοφαρυγγικού νεύρου

Ο οικογενεικός γιατρός και ο οδοντίατρος μπορούν να θέσουν την αρχική διάγνωση και να δώσουν την πρώτη θεραπεία. Πολλές φορές όμως για την αντιμετώπιση του προβλήματος χρειάζεται και η συμβολή των ειδικών, όπως:

• Νευρολόγος, Νευροχειρουργός
  • Στοματικός και γναθοπροσωπικός χειρουργός
  • Στοματολόγος
  • Ωτορινολαρυγγολόγος
  • Ψυχολόγος

Σε πολλές περιπτώσεις με την σωστή θεραπεία το πρόβλημα του πόνου αντιμετωπίζεται, υπάρχουν όμως περιπτώσεις που το πρόβλημα επιμένει, παρά τις θεραπείες που δίδονται και όπως λέγεται, ο ασθενής μαθαίνει να ζει με το πρόβλημα. Υπάρχουν επίσης περιπτώσεις στις οποίες απαιτείται και νευροχειρουργική παρέμβαση, ενώ σε άλλες περιπτώσεις οι πόνοι  αυτοί εξαφανίζονται μόνοι τους.

Επιμέλεια κειμένου: Βασίλειος Φ. Μέγας